در این مقاله، ما در مورد یکی از رایج ترین سوالات در مورد میزهای ناهار خوری بحث خواهیم کرد. "بلندی میز ناهارخوری چقدر است؟" در میان انواع اثاثیه و لوازم منزل؛ لوازم خاصی وجود دارند که فقط زیبایی و دکوراسیون را به خانه ما می بخشند. برخی از ابزارها مفید هستند. اما از جمله این موارد؛ وسایلی هستند که خانه ما را زیبا و چشم نواز می کنند و بسیار کاربردی هستند. میز ناهارخوری یکی از این لوازم جانبی است. در این مقاله، میز غذاخوری ارتفاع میز و اندازه میز ناهارخوری را توضیح می دهد.

میز غذاخوری

همانطور که در سطور بالا اشاره کردیم، میز ناهارخوری تانیل چوب هم ضلع زیبایی دارد و هم جنبه کاربردی. ضلع کاربردی میز ناهارخوری زمانی نمایان می شود که هنگام نشستن پشت آن احساس راحتی کنیم که از آن استفاده کنیم. برای رسیدن به این هدف، مهم است که در هنگام خرید میز ناهارخوری توجه داشته باشید که آیا مطابق با استانداردهای لازم ساخته شده است یا خیر! یکی از مواردی که در استاندارد بودن و راحتی این نوع میزها نقش بسزایی دارد، ارتفاع میز ناهارخوری است.

ارتفاع میز ناهارخوری چقدر است؟

شاید وقتی به فروشگاه ها و سایت های مختلف سر می زنید و به اطراف نگاه می کنید، میزهای ناهارخوری مختلفی را می بینید که بسیار زیبا هستند، اما خوب است که آن را بررسی کنید یا اگر امکان نشستن پشت این میزها وجود دارد، متوجه می شوید که آنها کمی بلند هستند. یا کوتاه هستند که باعث می شود اصلا خوشایند نباشند. اینجاست که سوال "ارتفاع میز ناهارخوری چقدر باید باشد؟" می تواند بوجود آید.

در ابتدا به این نکته اشاره می کنیم که ارتفاع میز ناهارخوری استاندارد بوده و این ابعاد برای تمامی مدل ها و جنسیت ها یکسان است. اندازه استاندارد میز ناهارخوری به میانگین قد افراد بستگی دارد. به این معنا که توسعه دهندگان پس از سال ها تحقیق و تجربه به این نتیجه رسیده اند که جامعه آماری کاربران متوسط ​​به بالا بسیار بیشتر از کاربران بسیار بزرگ یا بسیار کوچک است. این عامل معیار و معیار خاصی را در اختیار تولیدکنندگان و سازندگان قرار می داد. اگر ارتفاع میز ناهارخوری به این ابعاد نزدیک باشد، میز ناهارخوری استاندارد محسوب می شود. همچنین میز ناهارخوری استاندارد به گونه ای طراحی شده است که اگر افراد عادت داشته باشند که یک زانو را روی میز بگذارند، این امر به راحتی امکان پذیر است و این افراد مشکلی ندارند.

ارتفاع استاندارد میز ناهارخوری

ارتفاع میز ناهارخوری نباید به حدی باشد که افراد هنگام غذا خوردن دست های خود را بالا بیاورند و شانه ها و بازوها احساس خستگی، درد و ناراحتی کنند و ارتفاع میز ناهار خوری نباید آنقدر کم باشد که افراد مجبور به غذا خوردن شوند. در حالت افقی دراز بکشید و بازوهای خود را پایین بیاورید. Dining table for 4 people ارتفاع یک میز ناهارخوری استاندارد حدود 70 تا 76 سانتی متر است و ارتفاع میز ناهارخوری در ایران معمولاً 76 سانتی متر است.


اندازه میز ناهارخوری

همانطور که قبلا اشاره کردیم، کارایی اتاق غذاخوری بسیار مهم است و این امکان پذیر نخواهد بود مگر اینکه ارتفاع میز و ابعاد آن استاندارد باشد. برای این منظور سازندگان و سازندگان میز ناهارخوری ابعاد استاندارد را در نظر گرفته و بر این اساس به طراحی و ساخت انواع میز می پردازند. در ادامه به ابعاد میز ناهار خوری ۲ نفره، ۴ نفره، ۶ نفره و ۸ نفره اشاره خواهیم کرد.

ابعاد میز ناهارخوری 2 نفره

رایج ترین میزهای ناهارخوری 2 نفره مربع و گرد هستند. اندازه استاندارد میز ناهار خوری مربعی 2 نفره 75*75 سانتی متر و قطر میز ناهار خوری گرد 90 سانتی متر می باشد.

میز کنار غذا برای 4 نفر

معمولا میزهای ناهار خوری چهار نفره به شکل های گرد و مربع موجود است. ابعاد استاندارد میز ناهارخوری 4 نفره دایره ای با قطر 100 سانتی متر. اندازه استاندارد میز ناهار خوری چهار نفره مربع 96*96 سانتی متر می باشد.

ابعاد میز ناهار خوری 6 نفره

میز ناهار خوری 6 نفره به شکل مستطیل و بیضی موجود می باشد. ابعاد استاندارد میزهای ناهار خوری مستطیلی 90*150 سانتی متر و ابعاد استاندارد میزهای ناهار خوری بیضی به قطر 120 سانتی متر می باشد.

ابعاد میز ناهارخوری 8 نفره

رایج ترین میز ناهارخوری 8 نفره تانیل چوب مستطیل و بیضی شکل است. میز ناهار خوری 8 نفره با وجود اینکه به دلیل فضای زیاد رایج نیست و متقاضیان کمتری نسبت به میزهای ناهار خوری 8 نفره مستطیلی و بیضی دارد. ابعاد استاندارد میز مستطیلی 8 نفره 180*90 سانتی متر می باشد. همچنین ابعاد استاندارد 180*90 سانتی متر برای میزهای غذاخوری بیضی شکل در نظر گرفته شده است. ابعاد استاندارد میز ناهارخوری مربعی 8 نفره 180*180 می باشد