قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در قلب مدیترانه است. فضای دلنشینی دارد و می توان گفت دانشجویان خارجی یک سوم جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

مدرسه در قبرس شمالی

سیستم مدرسه در هزینه تحصیل در قبرس یورومای طوری طراحی شده است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در سطح پیش دبستانی تحصیل کنند. پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله وجود ندارد، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله وجود دارد. دوره پیش دبستانی در مدارس دولتی و غیرانتفاعی برای تمامی کودکان برگزار می شود. والدین می توانند فرزندان 4 تا 6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.


سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله آموزش می بینند. سطح بعدی Urta Ecole یا دبیرستان (آموزش سابق در ایران) است که سه سال طول می کشد. مقطع بعدی آموزش که چهار ساله است، دبیرستان است که دانش آموزان می توانند در آن رشته تخصصی خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و دانشکده های قبلی در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

در کیفیت آموزشی تفاوت چندانی وجود ندارد، تفاوت اصلی این است که مدارس در مدارس دولتی ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی ساعت 18 تعطیل می شوند.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه تحصیل رایگان در مدارس دولتی را برای همه ساکنان دائم یا موقت این کشور داده است. این بدان معناست که همه افرادی که دارای ویزای اقامت (چه موقت و چه دائم) در قبرس شمالی هستند می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و از خدمات آموزشی رایگان دولت استفاده کنند.

در این مدارس حتی خدمات رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم از والدین هزینه می گیرند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. هزینه کتاب و مقاله توسط دولت تامین می شود. بله، برخی از مدارس هزینه ثبت نام می گیرند. اما کتاب ها به صورت رایگان در اختیار همه دانش آموزان قرار می گیرد.

شهریه در مدارس غیرانتفاعی از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. هزینه خدمات انتقال به صورت جداگانه

سیستم نمره دهی در مدارس در قبرس شمالی چگونه است؟

مدارس ابتدایی در مقیاس خوب-خوب-متوسط ​​و نیاز به بهبود دارند و مدارس متوسطه از 1 تا 10 درجه بندی می شوند.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان به زبان ترکی آشنایی ندارد نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما ترکی صحبت نکند مشکلی وجود ندارد. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه زیادی در برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی بلد نیستند، دارند. علاوه بر این، مدارس دوره های ترکی را به صورت رایگان ارائه می دهند و مطمئن باشید که فرزندان شما تنها پس از چند ماه تحصیل، ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی یورومای برای آینده شما چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، از امتیازات ویژه ای برای پذیرش در دانشگاه برخوردار است، مانند تخفیف در شهریه. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی امتیازی برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته دانش آموزانی که در مدارس دولتی یا غیرانتفاعی تحصیل می کنند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان در ترکیه از این امتیاز بهره مند شوند.

برای تحصیل در قبرس چه مدارکی لازم است؟

همانطور که قبلا ذکر شد، برای پذیرش در دانشگاه قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا تمامی دانشگاه ها در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) امتحانی مشابه آیلتس برگزار می کنند. و متقاضیان بسته به نمره ای که کسب می کنند به ادامه تحصیل می پردازند و یا مجبور به گذراندن قسمت زبان در کنار درس می شوند و یا ملزم به تحصیل یک یا دو ترم در دانشکده زبان می باشند.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی مستلزم این است که شما از یک رشته عملی یا ریاضی فارغ التحصیل شده باشید. همچنین معدل دیپلم دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه خاورمیانه بالای 16 و دانشگاه بین المللی قبرس بالای 14 می باشد.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیازی به مدرک کارشناسی مرتبط با رشته مورد نظر نیست و دانشجویان می توانند با گذراندن یک تا سه واحد پیش نیاز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مورد نظر شرکت کنند.

برای تکمیل تحصیلات دکترا مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب الزامی است. تهیه ارائه دکتری نیز ضروری است.

اصل گواهی + ترجمه رسمی دیپلم + اصل ریز نمرات + ترجمه رسمی ریز نمرات + عکس شخصی 3.4 در زمینه سفید + مدارک معتبر گذرنامه مورد نیاز دوره فارغ التحصیلی

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی + درجه یک و ترجمه رسمی آن + نسخه اصلی مدرک کارشناسی و ترجمه آن مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

کلیه مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد + کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل پایان نامه کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال پایان نامه + مدارک مورد نیاز برای دوره دکتری، رزومه و مقالات در صورت وجود؛

وضعیت تحصیل در قبرس

برای حفظ امنیت ملی، دولت قبرس شمالی قوانین مهاجرت و مهاجرت را بسته است. یکی از مواردی که هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت در مورد ویزای تحصیلی مهم است این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال، کسانی که به دلیل سهولت ویزای غیر حضوری از این سیستم استفاده می کنند، از دانشگاه اخراج می شوند، زمانی که دانشجویی از دانشگاه اخراج می شود، پلیس مهاجرت به مدت کوتاهی حدوداً اجازه می دهد. یک ماه از کشور خارج شود و در صورت عدم خروج هر روز حقوق به فرد پرداخت می شود.

در صورت ارتکاب جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه برای تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار است.

چگونه در قبرس تحصیل کنیم؟

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. چندین دوره در دو مدرسه متوسطه ارائه می شود: NEU، دانشگاه خاور نزدیک، EMU و دانشگاه خاور نزدیک در ترکیه. تحصیل در ترکیه در قبرس می تواند یک مزیت بزرگ برای کسانی باشد که قصد کار در قبرس شمالی را دارند. تنوع دروس در تمامی سطوح بسیار زیاد است و آموزش معمولا به زبان انگلیسی است.

دانشگاه های EMU (دریای مدیترانه شرقی) و NEU (خاور میانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین ارائه می دهند. این دانشگاه ها انواع مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری آموزش از راه دور را ارائه می دهند و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند در قبرس تحصیل کنند اما مایل به دریافت مدرک از یک دانشگاه معتبر خارجی هستند.

اخذ ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان تحصیل در قبرس پس از پذیرش؛ آنها ملزم به پرداخت شهریه اولیه به دانشگاه هستند. پس از پرداخت، دانشگاه نامه پذیرش را برای دانشجویان صادر می کند. این صفحه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت در فرودگاه ارجان با محتوای زیر است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل ویزای دانشجویی را تکمیل کنید.

دانشجو پس از گذراندن از پلیس فرودگاه و اخذ ویزای پرواز 3 ماهه؛ پس از ورود به قبرس شمالی و ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای اقامت دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجو می تواند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کند.

فرآیندها به صورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در اداره دولتی نیست. دانشجویان فقط باید تحت معاینه پزشکی قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که فرد متقاضی تحصیل در قبرس از بیماری های واگیردار عاری است.

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان اصلی تشکیل شده است. شهر دانشجویی در شمال قبرس فاماگوستا است. در این کشور تقریباً صد و بیست هزار دانشجوی خارجی وجود دارد که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در مورد قبرس شمالی تحقیق می کنند همیشه از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. ابتدا بگوییم که تلفظ Magusa نادرست است و تلفظ صحیح Mausa است. زیرا این شهر در ترکی MAĞUSA نوشته می شود و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا است که در شرق جزیره قرار دارد و دارای آثار باستانی بسیار زیبا و غنی از جمله قلعه Otel Lo و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر هزینه کم زندگی و تفریح ​​و از همه مهمتر حضور در شهر قدیمی ترین و معروف ترین دانشگاه قبرس شمالی – دانشگاه مدیترانه شرقی است. AMU فرآیند پذیرش ساده ای دارد، اما ورود به دانشگاه آسان نیست و دانشجو باید سخت کار کند و درس را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند در فاماگوستا زندگی می کنند. همه دانشگاه ها خدمات شهری را به طور منظم رایگان دارند. و همین موضوع باعث شده بسیاری از دانشجویان در فاماگوستا بمانند و در دانشگاه های دیگر شهرها تحصیل کنند.