امروزه راه اندازی آرایشگاه زنانه به یک تجارت بزرگ برای خانم های عاشق زیبایی تبدیل شده است. هدف اصلی بسیاری از دانشجویان این رشته راه اندازی یک سالن به صورت مستقل است. با این حال، در عین حال، آنها بسیار نگران هستند که چگونه یک آرایشگاه زنانه راه اندازی کنند.

بنابراین بسیاری از افرادی که علاقه مند به افتتاح سالن زیبایی هستند، پس از گذراندن دوره های آرایشگری و اخذ گواهینامه، دقیقاً نمی دانند چگونه شروع به کار کنند. هیچ اطلاعی از شرایط و ضوابط راه اندازی آرایشگاه زنانه ندارند. بنابراین در این مقاله سعی کردیم نکاتی در رابطه با این مشکل ارائه دهیم.

من معتقدم پس از مطالعه این مقاله و رعایت جزئیات، می توانید بهترین آرایشگاه زنانه تهران موفق راه اندازی کنید و خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه دهید و همچنین درآمد کسب کنید.


شرایط راه اندازی آرایشگاه

در ادامه به شرایط راه اندازی آرایشگاه زنانه و اقدامات لازم پرداخته می شود تا بتوانید با قدرت و اطلاعات کافی کسب و کار حرفه ای خود را راه اندازی کنید.

1- مهارت های شخصی کافی داشته باشید

آرایشگری کار سختی است که با انتظارات دیگران (به عنوان مثال مشتریان) سروکار دارد و به طور کلی، بهتر است قبل از راه اندازی یک آرایشگاه زنانه موارد زیر را برای خودتان بررسی کنید. آیا می توانید آن را مدیریت کنید؟ آیا موفق شده اید؟ ناموفق؟

علاقه مند به دانش در مورد زیبایی، لوازم آرایشی و لوازم جانبی مختلف.

قدرت تجسم و تخیل قوی وجود دارد.

درایت کافی برای انجام کارهای یدی داشته باشید.

با دیگران ارتباط برقرار کنید و بتوانید نیازهای آنها را درک کنید.

فشار کار را تحمل می کند، زیرا بیشتر کارهای آرایشگر به صورت ایستاده انجام می شود و باید قدرت ایستادن طولانی مدت را داشته باشید.

۲- گواهی آرایشگاه زنانه

یکی از مهم ترین شرایط افتتاح آرایشگاه زنانه علاوه بر علایق و مهارت های ذکر شده، برخورداری از آموزش های فنی و حرفه ای می باشد. متقاضی برای اطمینان از قانونی بودن و انجام صحیح تشریفات قانونی باید اطلاعات خود را تکمیل کرده و قبل از شروع به کار تمامی مراحل را گام به گام طی کند.

با در دست داشتن گواهینامه سازمان فنی و حرفه ای به راحتی می توانید مجوز افتتاح آرایشگاه یا سالن زیبایی را دریافت کنید. ضمناً باید کارت پزشکی وزارت بهداشت داشته باشید و طبق مقررات سازمان نظام پزشکی کار کنید.

3- محل آرایشگاه

یکی دیگر از شرایط راه اندازی آرایشگاه، یافتن مکان مناسب در مکان مناسب است. در برنامه ریزی پوشش بانوان طبق بخشنامه، سازمان ساختمان باید وظایف زیر را داشته باشد:

فضای بیش از 12 متر مربع برای آرایشگری و بیش از 18 متر مربع برای آرایشگری و اپیلاسیون و فضای بیش از 30 متر مربع برای آرایش دائمی.

سالن نباید نزدیک تعمیرگاه ها، مراکز خدمات خودرو، نمایشگاه های خودرو، آرایشگاه های مردانه، موسسات و مدارس مردانه و غیره باشد.

یک آرایشگاه زنانه ممکن است در فضای بازی، بازار یا فضای تجاری که مربوط به یک بورس تجاری نیست قرار داشته باشد.

ملک باید آیفون با عکس داشته باشد.

فضای داخلی نباید از بیرون قابل مشاهده باشد.

ملک باید دارای تهویه مناسب، تهویه مناسب، تخلیه آب نمک در آشپزخانه، کپسول آتش نشانی (حداقل 4 کیلوگرم) و آشپزخانه باشد. علاوه بر این، تمیزی و تمیزی حمام قابل قدردانی است.

مراحل راه اندازی آرایشگاه و اخذ مجوز

تا این قسمت از مقاله شرایط راه اندازی آرایشگاه زنانه ذکر شده و نکاتی کلی در این خصوص مطرح شده است. در این مقاله قصد داریم اقداماتی را که متقاضی برای اخذ مجوز لازم در خصوص نحوه تاسیس آرایشگاه زنانه نیاز دارد انجام دهیم. به طور کلی مراحل راه اندازی آرایشگاه زنانه شامل 4 مرحله می باشد.

مرحله اول: ارسال درخواست

در مرحله اول، متقاضی باید درخواست خود را به صورت کتبی ارسال کند و منتظر پاسخ خود باشد. در این سطح:

اتحادیه آرایشگران زنانه تهران باید درخواست کتبی پروانه کسب و کمیته بازرسی اتحادیه آرایشگران زنانه تهران از ملک (واحد صنفی) بازدید و گزارش خود را به اتحادیه ارائه دهد.

در این جلسه هیئت مدیره اتحادیه به درخواست متقاضی برای افتتاح سالن زیبایی بانوان رسیدگی می کند و در صورت تایید هیئت مدیره، رضایت متقاضی (پروانه کسب و کار) اخذ می شود.

مرحله دوم: ارائه مدارک لازم جهت افتتاح آرایشگاه

در این مرحله متقاضی باید هویت، تحصیلات و دارایی خود را به اتحادیه ثابت کند و مدارک زیر و کپی اصل را به اتحادیه ارائه دهد.

مدارک شناسایی

کپی تمام صفحات شناسنامه و کپی کارت ملی

کپی گواهی آموزش حرفه ای (به استثنای داوطلبان بالای 50 سال)

کپی گواهینامه فنی و حرفه ای معتبر

دوازده عکس شخصی جدید (عکس 3×4)

فیش حق عضویت (حداکثر 5 برابر حق عضویت اتحادیه) معادل 3 میلیون ریال

واریز فیش 30000 ریالی به حساب 21733008 خزانه داری کل کشور.

رضایت محضری شوهر (برای زنان متاهل) و رضایت محضری پدر (برای زنان مجرد) یا در صورت طلاق کپی تمام صفحات طلاق یا کپی گواهی فوت شوهر یا پدر.

اسناد ملکی

سند مالکیت به نام متقاضی

اجاره رسمی به نام متقاضی (اجاره باید دارای شماره پیگیری باشد)

اجاره استاندارد (با تعهد محضری) به نام متقاضی

سوگندنامه به نام متقاضی

تصمیم دادگاه در مورد الزامات تهیه سند اجاره

رسید پرداخت اجاره معتبر

قرارداد اجاره با ادارات و موسسات دولتی، موسسات، شهرداری ها، تعاونی های مسکن و شرکت های صنفی خاص، بنگاه های تحت پوشش

مرحله سوم: بررسی توسط مراجع ذیربط

در این فرآیند، متقاضی باید نتایج سوالات زیر را ارائه دهد:

گواهی مرکز بهداشت شهرستان و ارائه کارت معاینه پزشکی (غذا، نوشیدنی، بهداشتی و آرایشی)

گواهی اعتیاد به مواد مخدر

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

موافقت اداره کنترل کلانتری

گواهی پایان دوره آموزشی (حداقل 10 ساعت) از یک موسسه آموزشی معتبر (به رسمیت شناخته شده توسط کمیسیون نظارت شهرستان مربوطه)

ارائه هرگونه مدرکی مبنی بر تشکیل پرونده یا ارائه هرگونه اسناد پرداخت مالیات

گواهی صلاحیت فنی برای فعالیت های مقرر در آیین نامه تبصره های ماده 13 قانون.

تخصیص کد شناسایی ده رقمی (کارت ملی) و الصاق آن به مجوز خرید (مجوز خرید)

طبقه بندی برندها بر اساس کد ده رقمی

مرحله چهارم: مطالعه کار توسط اتحادیه صنفی و صدور پروانه کسب

پرونده ارسالی برای متقاضی به همراه مدارک ارسالی توسط رئیس اتحادیه موی بانوان (یا نایب رئیس اتحادیه) بررسی و نتیجه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. و پس از تایید اتحادیه صنفی، نیروی انتظامی، اداره دارایی و مرکز بهداشت شهرستان به متقاضی برای مدت 5 یا 10 سال مجوز اعطا می شود.

مهمترین تجهیزات مورد نیاز برای افتتاح آرایشگاه زنانه

برای راه اندازی یک آرایشگاه معمولاً موارد زیر لازم است:

صندلی آرایش

آینه

صندلی اصلاح

مبل برای انتظار

صندلی پدیکور

تخت واکس

کابین برای حمام کردن

D ماساژ بهتر

میز ناخن

روح

جا رختی

کمد یا کمد لباس برای مشتریان

کامپیوتر

نرم افزار حسابداری

کارت خوان

تلویزیون

دستگاهی که از آن آب سرد بنوشید