HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

با نصب نرم افزار HP Smart بر روی کامپیوتر یا تلفن همراه خود می توانید کارهایی مانند پرینت، کپی، فکس و اسکن را از طریق تلفن به راحتی انجام دهید. این مقاله به جزئیات راه اندازی و پیکربندی چاپگر HP با برنامه HP Smart می پردازد.

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

HP Smart نرم افزار چاپ اصلی اچ پی است که قبلاً به عنوان HP All-in-One شناخته می شد. HP Smart اساساً برنامه ای است که به شما امکان می دهد چاپگر HP خود را از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگر راه اندازی، اسکن، چاپ، اشتراک گذاری و مدیریت کنید. به عنوان مثال، اگر در محل کار خود هستید و نیاز به پرینت یا اسکن یک فایل به طور مستقیم بر روی چاپگر خانگی خود دارید، این برنامه به شما کمک می کند تا فایل مورد نظر را به آسان ترین شکل ممکن اسکن یا چاپ کنید.

برای استفاده از این برنامه برای سیستم عامل های اندروید و iOS، مطمئن شوید که چاپگر و تلفن همراه به شبکه Wi-Fi متصل هستند. از صفحه اصلی HP Smart Apps، روی چاپگر خود ضربه بزنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، ایجاد کنید، اگر دارید، وارد شوید و چاپگر را به حساب HP خود اضافه کنید.

یک حساب HP به شما امکان می دهد با برنامه HP Smart چاپ و اسکن کنید و همچنین به ویژگی هایی مانند Mobile Fax دسترسی داشته باشید. به علاوه، می‌توانید از این برنامه برای کنترل، اشتراک‌گذاری و چاپ از راه دور از هر چاپگر سازگار HP استفاده کنید.

فکس موبایل با HP Smart

برنامه HP Smart را دانلود کنید.

اگر می خواهید چاپگر HP خود را به راحتی راه اندازی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود کنید و آن را روی دستگاهی که می خواهید از آن چاپ کنید نصب کنید. سپس از این برنامه برای پیکربندی پرینتر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که با نصب برنامه HP Smart کلیه درایورهای لازم برای چاپ و اسکنر نیز نصب می شود. این برنامه برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک نیز موجود است.

چاپگر HP خود را با استفاده از برنامه HP Smart راه اندازی کنید

برنامه HP Smart را نصب کنید

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل های Android، Apple iOS یا iPadOS، Windows و Mac دانلود کنید. برای این کار می توانید این برنامه را از 123hp.com برای اندروید، Apple iOS یا iPadOS، برای ویندوز از HP Smart - Microsoft Store و برای Mac از HP Smart - Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد برای استفاده از برنامه در دستگاه مورد نظر وارد حساب مایکروسافت شوید، می‌توانید این کار را با حساب خود انجام دهید یا برای ادامه روی «متشکرم» کلیک کنید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود باید VPN را قطع کنید.

اگر برای اولین بار است که برنامه HP Smart را راه اندازی می کنید، باید یک حساب HP برای دسترسی به ویژگی های مختلف چاپگر ایجاد کنید.

چاپگر را با برنامه HP Smart راه اندازی کنید

مراحل زیر را دنبال کنید تا چاپگر خود را به HP Smart اضافه کنید و آن را به رایانه یا تلفن همراه خود متصل کنید.

1- اگر می خواهید چاپگر را روی شبکه Wi-Fi راه اندازی کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

چاپگر، کامپیوتر، تلفن همراه و غیره را نزدیک روتر Wi-Fi قرار دهید.

رایانه یا Wi-Fi تلفن همراه خود را روشن کنید و به شبکه خود متصل شوید. اگر رایانه شما با استفاده از کابل اترنت به شبکه متصل است، کابل را به طور موقت قطع کرده و در طول مراحل نصب از Wi-Fi استفاده کنید.

بلوتوث را در رایانه یا تلفن همراه خود روشن کنید تا HP Smart بتواند چاپگر را در حین راه اندازی شناسایی کند.

برای رایانه های مبتنی بر ویندوز، Windows Update را روشن کنید تا مطمئن شوید که ویندوز همیشه به روز است

چاپگر خود را به WiFi وصل کنید

پس از نصب HP Smart برای iOS یا Android، سرویس موقعیت مکانی تلفن همراه خود را فعال کنید و به برنامه اجازه دهید چاپگر را بر اساس موقعیت مکانی شما کشف کند و در حین راه اندازی راه حل هایی ارائه دهد.

۲- اپلیکیشن HP Smart را باز کنید

اگر برای اولین بار برنامه Smart HP را باز کنید، برنامه سعی می کند چاپگر را شناسایی و پیکربندی کند. دستورالعمل های ارائه شده را برای تکمیل مراحل نصب دنبال کنید.

اگر از قبل برنامه HP Smart را باز کرده اید، روی Add a printer کلیک کنید تا چاپگر خود را پیدا کنید. دستورالعمل های نمایش داده شده را برای تکمیل فرآیند نصب دنبال کنید.

اگر از اتصال Wi-Fi استفاده می کنید و چاپگر پیدا نشد، به مرحله بعدی بروید.

3- حالت تنظیمات Wi-Fi را بازیابی کنید

برای اکثر چاپگرهایی که دارای صفحه نمایش یا منوی لمسی هستند، منوی بی سیم یا تنظیمات شبکه یا تنظیمات را باز کنید. سپس روی دکمه Reset System Settings کلیک کنید.

برای چاپگرهای بدون صفحه لمسی یا منو، به حالت تنظیمات Wi-Fi RESET در چاپگر HP بروید تا بتوانید تنظیمات پیش فرض را با فشار دادن دکمه های روی چاپگر بازیابی کنید.

4- بعد از دو ساعت اپلیکیشن HP Smart را ببندید و دوباره پرینتر را وصل کنید.

5- برای اتمام نصب چاپگر، دستورالعمل های ارائه شده را به دقت دنبال کنید.

از برنامه HP Smart برای چاپ، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید

HP Smart را چاپ، دیجیتال، فکس یا کپی کنید

از صفحه اصلی HP Smart چاپ، اسکن، فکس یا کپی کنید. همچنین می توانید وضعیت چاپگر را بررسی کرده و عیب یابی کنید.

برای چاپ روی گزینه System Screenshot کلیک کنید. مقاله ای را که می خواهید چاپ کنید انتخاب کنید. در صورت لزوم از ابزارهای ویرایش عکس استفاده کنید و سپس تنظیمات چاپ را انتخاب کنید.

عکسی را که می خواهید اسکن کنید انتخاب کنید یا از تلفن همراه خود برای گرفتن عکس از یک سند یا عکس استفاده کنید. در صورت تمایل، از ابزارهای ویرایش تصویر استفاده کنید و تصاویر اسکن شده را چاپ یا ذخیره و به اشتراک بگذارید.

برای کپی کردن (اندروید و iOS)، روی صفحه Copy را انتخاب کنید. از دوربین برای گرفتن متن یا عکس استفاده کنید. اندازه و تعداد کپی ها را مشخص کنید. سپس متن مورد نظر خود را به صورت رنگی یا سیاه و سفید تایپ کنید.

در مدیریت چاپگر روی عکس چاپگر در صفحه اصلی کلیک کنید تا گزینه ها و تنظیمات را تغییر دهید. و وضعیت چاپگر را بررسی کنید.

برای افزودن یا حذف از صفحه، Customize tiles را از پایین صفحه (برای Android یا iOS) یا تنظیمات برنامه (Windows یا Mac) انتخاب کنید.

عیب‌یابی و رفع مشکلات: اگر با چاپگر مشکل دارید، ابزارهای عیب‌یابی تعبیه‌شده در برنامه HP Smart برای رایانه‌های Windows یا Mac را اجرا کنید.

هرجا چاپ کنید: وقتی از خانه دور هستید و به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی دارید از چاپگر خود استفاده کنید.

میانبرها: برای انجام سریع کارهای تکراری مانند ایمیل، چاپ و ذخیره اسکن، میانبرهایی ایجاد کنید که قبلاً به عنوان Smart Tasks شناخته می شد.

فکس موبایل: اسناد خود را به دستگاه فکس یا چاپگر با قابلیت فکس ارسال کنید.

برای راه اندازی چاپگر با استفاده از برنامه HP Smart چه چیزی لازم است؟

چاپگرهای HP که از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند.

رایانه یا تلفن همراهی که به اینترنت متصل می شود.

اتصال از دستگاه به چاپگر - از طریق شبکه یا کابل USB انجام می شود.

یک دستگاه تلفن همراه یا رایانه سازگار با دسترسی به اینترنت با سیستم عامل های زیر:

اندروید 7.0 و بالاتر

اپل iOS 14 به بعد

برای iOS 13 یا جدیدتر، چاپگر را با استفاده از Apple Airprint پیکربندی کنید.

ویندوز 11 نسخه 21H2 به بعد

ویندوز 10 نسخه 1809 به بعد

برای ویندوز 10 نسخه 1803 و نسخه های قبلی، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود و نصب کنید.

macOS 10.14 یا بالاتر

برای macOS 10.13 یا جدیدتر، HP Easy Start را از 123.hp.com/setup دانلود کنید و چاپگر خود را با استفاده از Apple AirPrint راه اندازی یا راه اندازی کنید.

اخرین حرف

برنامه HP Smart یکی از برنامه های کاربردی پرینترهای اچ پی است. این برنامه به شما امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و بی سیم را می دهد. لازم به ذکر است که اکثر چاپگرهای بی سیم تولید شده در سال 2010 به بعد از برنامه HP Smart پشتیبانی می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به استفاده از این برنامه هستید، کافیست یکی از این پرینترها را از سایت آوای فرهنگ آریا خریداری کنید و سپس بر اساس آنچه در این مقاله توضیح داده شده، برنامه HP Smart را نصب کنید.

مطالعه مقاله کامل: اچ پی اسمارت چیست و چگونه کار می کند؟