به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نمایندگی خدمات لوازم خانگی بوش در تهران جاروبرقی شارژی یکی از وسایل الکترونیکی مورد استفاده با جاروبرقی است. این دستگاه به دلیل وزن سبک، حمل آسان و ... بسیار کاربردی است و به همین دلیل نحوه شارژ جارو شارژی یکی از موارد مهمی است که در این مقاله اطلاعاتی جمع آوری شده است.

انواع جاروها قابل شارژ هستند

قبل از اینکه در مورد شارژ جارو شارژی و نکات آن صحبت کنیم، بهتر است ابتدا با انواع جارو شارژی و مدل های مختلف آن آشنا شوید.

جارو شارژی دستی: استفاده از این جارو شارژی نسبت به سایر دستگاه ها راحت تر است. چون سبکه بنابراین محبوب تر می شود

جارو شارژی پارویی: شکل آن به دلیل دسته بلندش شبیه پارو است و در صورت بروز کمردرد یا فشار دادن به پایین، این مدل پیشنهاد می شود.

جارو شارژی چند منظوره: جارو شارژی دو نوع یکبار مصرف و چند منظوره می باشد. مدل های یکبار مصرف خاصیت جذب گرد و غبار دارند، در حالی که مواد مدرن خاصیت جذب آب نیز دارند.

جاروبرقی های شارژی هوشمند: جاروبرقی های شارژی هوشمند مشابه جاروبرقی های رباتیکی هستند که از حسگرهای داخلی برای تمیز کردن خانه بدون دخالت انسان استفاده می کنند.

نکاتی برای استخدام جاروبرقی

نحوه شارژ جارو شارژی

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای جاروبرقی و مدل های دیگر پرداخت کنید، استفاده از آن پس از پرکردن دستگاه است. به عبارت دیگر، قبل از استفاده از یک پاک کننده شارژی، آن را پر کنید تا در حین انجام آن نگران نباشید.

کیفیت شارژر ارتباط مستقیمی با سرعت شارژ دستگاه دارد، محصولات تقلبی ظرفیت شارژ دستگاه را کاهش می دهند. باتری های پاک کننده قابل شارژ معمولاً 12 ولت هستند و در 20 دقیقه شارژ می شوند.

یکی از شرکت های تولید کننده جارو شارژی برند مایر آلمان می باشد، بنابراین نحوه شارژ جارو شارژی یکی از سوالات متداول کاربران می باشد. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که در نحوه شارژ برند مایر با سایر محصولات تفاوتی وجود ندارد و مشابه نکات قبلی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

زمان شارژ جارو شارژی

باتری هایی که در پاک کننده های شارژی نصب می شوند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. مدت زمان شارژ آن بین 20 تا 30 دقیقه است و شارژ بیش از حد به دستگاه آسیب می رساند. نحوه شارژ جارو شارژی در مدل های مختلف به شرح زیر است:

زمان شارژ جاروبرقی بوش: همانطور که گفتیم زمان شارژ آن ها حدود 30 دقیقه و زمان شارژ جارو شارژی بوش 36 دقیقه می باشد.

زمان شارژ جاروبرقی جادویی: قبل از استفاده از این دستگاه برای اولین بار، لازم است دستگاه را بین 10 تا 12 ساعت شارژ کنید، اما به طور کلی زمان شارژ جاروبرقی مجیک 20 دقیقه است.

زمان شارژ جارو شارژی کنوود. این دستگاه مانند مدل های قبلی از 20 تا 30 دقیقه شارژ می شود.

برخی از افراد فکر می کنند که یک جارو شارژی باید دائماً شارژ شود، اما این باور کاملاً اشتباه است زیرا باتری ها 12 ولت هستند و می توانند در عرض 20 دقیقه به طور کامل شارژ شوند.

هنگامی که دستگاه به طور کامل شارژ شد، شارژر را جدا کنید زیرا به غیر از کاهش عمر باتری، شارژ نگه داشتن دستگاه تأثیری بر سرعت شارژ دستگاه نخواهد داشت.

دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

این جاروها فقط زمانی می توانند کار کنند که کاملا شارژ شده باشند، بنابراین شارژ نکردن جارو مانند یک دستگاه غیر کارکرده است. در اینجا چند دلیل برای شارژ نکردن جاروبرقی شارژی آورده شده است:

اتصال برق و همچنین وجود برق در پریزها را بررسی کنید زیرا احتمال قطع برق وجود دارد.

مطمئن شوید که باتری به درستی در پایه شارژ قرار داده شده است.

همچنین اتصال پایه شارژ با سوکت را بررسی کنید.

در برخی موارد دلیل شارژ نشدن جارو شارژی ظاهر خرابی قسمت های داخلی پایه شارژ یا خرابی باتری دستگاه است.

در حین استفاده از این دستگاه اکثر مردم نکات مهمی را در مورد خود در نظر نمی گیرند. و عمر مفید تجهیزات به استاندارد عملکرد نمی رسد. و سریعتر از زمان مشخص شده کار نکند

برای کاهش عمر مفید باتری؛ جارو شارژی را می توان برای مدت زمان مشخصی استفاده کرد و قبل از استفاده مجدد آن را به طور کامل شارژ کرد. آمپر باتری دستگاه نشان دهنده مدت زمان کارکرد آن پس از شارژ است و کاهش زمان شارژ معادل کاهش عمر مفید دستگاه است.

راهکاری برای افزایش عمر باتری

خاموش كردن به موقع دستگاه، شارژ به موقع جاروبرقي، تميز كردن فيلتر دستگاه و نگه داشتن آن در دماي مناسب از جمله راه هاي افزايش عمر باتري است كه در ادامه به توضيح آن ها مي پردازيم.

دستگاه را به موقع خاموش کنید

اگر به جای جارو شارژی از ابزار دیگری استفاده کرده اید یا به هر دلیلی از آن استفاده نمی کنید. حتما آن را خاموش کنید. هر باتری مدت زمان استفاده مشخصی دارد و روشن ماندن دستگاه منجر به کاهش عمر باتری می شود.

جاروبرقی را به موقع شارژ کنید

نحوه شارژ یک جاروبرقی قابل شارژ

باتری های جدید از نوع لیتیوم یونی و بر خلاف باتری های قدیمی هستند، بنابراین برای افزایش طول عمر باتری، قبل از رسیدن به 10 درصد شارژ می شود. این عملکرد فشاری بر روی دستگاه ایجاد نمی کند و در نتیجه از کاهش عمر باتری جاروبرقی جلوگیری می کند.

تمیز کردن فیلتر دستگاه

فیلتر موجود در این دستگاه از ورود گرد و غبار، مو و زباله های ریز به داخل جاروبرقی جلوگیری می کند اما در جاروبرقی ها عموما از دو نوع فیلتر استفاده می شود. یک نوع برای گرفتن کثیفی ریز است و فیلتر دیگر از گردش ذرات جلوگیری می کند. هر چه فیلتر این دستگاه ها کثیف تر باشد، قدرت مکش جاروبرقی کمتر می شود و در نتیجه به باتری فشار وارد می کند.

در دمای مناسب نگهداری شود

باتری ها در اثر گرما آسیب می بینند، اگرچه باتری های جدید آسیب می بینند، اما همیشه بهتر است آنها را در دمای اتاق نگهداری کنید. نگهداری آنها در دمای سرد عملکرد باتری را به خطر می اندازد.

به طور کلی ظرفیت باتری به دلیل عوامل متعددی که ذکر کردیم باید کاهش یابد. در واقع ساختار و ماهیت باتری مشابه است اما با رعایت نکاتی در مورد آن می توان از کاهش ظرفیت آن جلوگیری کرد.

در روش شارژ خلاء قابل شارژ برای عواملی که باعث کاهش عمر باتری می شوند. ما بیان می کنیم که راه حل برای جلوگیری از کاهش عمر باتری در زیر توضیح داده شده است.

همانطور که قبلا ذکر کردیم، هرگز اجازه ندهید شارژ باتری کمتر از 10٪ باشد.

حتی زمانی که جاروبرقی از 100 درصد به صفر شارژ شود، ظرفیت باتری کاهش می یابد.

بنابراین، هنگام استفاده از دستگاه، آن را شارژ کنید.

دمای بالا یا بسیار سرد نیز ظرفیت باتری را کاهش می دهد.

جارو شارژی را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

پاک کننده را بلافاصله پس از استفاده شارژ نکنید، بگذارید باتری استراحت کند و قبل از اتصال آن به شارژر خنک شود.

تمیز کردن قسمت های فیلتر و برف پاک کن های قابل شارژ از خالی شدن و تعویض باتری جارو شارژی بوش جلوگیری می کند.