چاپگرهای جوهرافشان مطمئناً انتخاب بسیاری از افراد هنگام خرید هستند. این مقاله به مزایای پرینترهای جوهرافشان می پردازد. چاپگرهای جوهرافشان به عنوان چاپگرهای دیجیتال شناخته می شوند و چاپگرهای خانگی به عنوان چاپگرهای جوهرافشان در نظر گرفته می شوند. با این نوع چاپگرها جوهر را روی کاغذ تزریق می کنند که نتیجه آن یک نسخه چاپی از کار است. شما باید نمونه داشته باشید. شما با این نوع چاپگر مواجه شده اید.

چاپگر جوهر افشان

در این پرینتر جوهر افشان حداکثر وضوح خروجی چاپ 300 dpi می باشد، زیرا چاپ از این دستگاه ها نیازی به ارتباط بین دستگاه و مواد چاپی ندارد، بنابراین امکان چاپ بر روی هر سطحی وجود دارد. همانطور که در روش چاپ دیجیتال توضیح دادیم، در این روش امکان تغییر داده ها در هر نقطه از چاپ وجود دارد.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند

یکی از قسمت های مهم پرینترهای جوهرافشان هد و جعبه است، جعبه مخزنی است که رنگ لازم را برای چاپ فراهم می کند، کارتریج های جوهری که یک - شامل جعبه سیاه و جعبه سه رنگ قرمز، آبی و زرد را ارائه می دهد. نمایندگی و رنگدانه

پس از آماده شدن کارتریج، سیستم دستور چاپ را به چاپگر می فرستد و چاپگر این دستور را به دستگاه تبدیل می کند و زمانی که آماده تشخیص داده شد آن را چاپ می کند.

مزایا و معایب پرینترهای جوهرافشان

مزایای چاپگرهای جوهرافشان نسبت به گذشته افزایش یافته است، به طوری که حتی برخی از ویژگی های دستگاه های چاپ افست را نیز شامل می شوند و می توان آنها را چاپگر افست نیز نامید.

چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ دیجیتال طراحی شده‌اند و همانطور که در مقاله چاپ دیجیتال ما ذکر شد، می‌توانند طرح‌های مختلفی را چاپ کنند و انتخاب طرح‌های مختلف را برای چاپ تنها با یک دستور در رایانه آسان می‌کنند.

چاپگرهای جوهرافشان عموماً بزرگ و سنگین هستند که حمل و نقل آنها را آسان می کند و به دلیل اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند، گزینه خوبی برای فضاهای کوچک به حساب می آیند.

کیفیت چاپ آنها عالی است و با هر اندازه کاغذ سازگار هستند. از نظر قیمت، پرینترهای جوهر افشان بر اساس برند و تکنولوژی قیمت متفاوتی دارند و در مقایسه با پرینترهای لیزری، عموما ارزان‌تر و کم‌صدا هستند.

علاوه بر مزایای خوب، معایبی نیز دارند، از جمله اینکه کیفیت چاپ بالا باعث کاهش سرعت چاپ می شود، قیمت کارتریج جوهر بالا است و باید گفت که این کارتریج ها عمر و ظرفیت پایینی دارند. اگر جوهر آنها تمام شود، نمی توان آنها را دوباره پر کرد و کارتریج لازم است. یک جدید آماده است.

در واقع مصرف سوخت این دستگاه بسیار بالاست و در هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید.

کدام چاپگر را بخرم؟

معمولاً هنگام خرید پرینترها و دستگاه‌های این چنینی، اطرافمان را انواع مختلف پرینترها احاطه کرده و در نهایت سردرگم می‌شویم که کدام یک را انتخاب کنیم. برای جلوگیری از این سردرگمی، بهتر است نکاتی را خریداری کنید. موارد زیر را در نظر داشته باشید.

قبل از هر چیز باید بدانید هدف خود از خرید این چاپگر چیست، به دنبال چیست؟ آیا برای چاپ بروشور یا عکس های رنگی، یا به چاپگر جوهرافشان برای کارهای صنعتی یا اداری نیاز دارید؟ ابتدا باید توضیح دهید که چه چیزی نیاز دارید.

به طور کلی اگر در داخل کشور نیاز به قطعات، تعمیرات یا گارانتی دارید، بهتر است به فکر خرید پرینترهایی باشید که مشکلی با آنها ندارید. در حال حاضر برندهای Canon، Epson و HP به طور گسترده در بازار یافت می شوند. البته این برندها پرینترهای مختلفی دارند. این مهم است که بدانید کدام مدل از این برندها را مد نظر دارید، زیرا قیمت ها نیز بسته به مدل متفاوت است.

البته این بدان معنا نیست که فقط از برندها خرید کنید، برندهایی هستند که کمتر شناخته شده اند اما سال هاست خوب کار کرده اند.

برای اطلاع از انواع و سازندگان مدل ها، ویژگی ها و قیمت ها، عبارت خرید چاپگر جوهرافشان را در اینترنت جستجو کنید، قیمت، تصاویر و ویژگی های چاپگرها را از سایت های فروشگاهی ببینید و مدلی از آن انتخاب کنید. می خرند، می کنند.

یا مستقیما به فروشگاه ها مراجعه کنید و اطلاعات دقیق و قیمت ها را از کارشناسان فروش تاپ کپی دریافت کنید.

کاربرد چاپگر جوهر افشان

چاپگرهای جوهرافشان آوافرهنگ به دلیل خواص خوب خود در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که تنها بخش کوچکی از کاربردهای آن عبارتند از: طراحی داخلی، دوخت، چاپ پارچه کف و فرش، پارچه مبلی، کاغذ دیواری، چاپ تابلوهای تجاری، حمل و نقل کالا. و حمل و نقل عمومی، پوشاک از انواع و ..